KL Gross-Rosen

Poniedziałek, 16 maja 2011 | dodano:16.05.2011
Km:86.88Km teren:0.00 Czas:km/h:
Do południa zrobiłem 16 km po mieście, a na 15:00 umówiłem się z Łukaszem na jakiś wypad.

Ponieważ mieliśmy trochę czasu, zdecydowaliśmy sie pojechać do Gross-Rosen - niemieckiego obozu koncentracyjnego, istniejącego w latach 1940-1945.

Droga Legnica - Jawor nie należy do naszych ulubionych, także wybrałem drogę przez Legnickie Pole. Nadłożyliśmy parę kilometrów, ale było warto - ruch niewielki, a i stan dróg nienajgorszy.

Co do samego Gross-Rosen, jeśli ktoś dotychczas nie był, to polecam. Przejście przez teren obozu i przeczytanie tablic informacyjnych to ok. 45 minut (nie wliczając muzeum).
Z tego co pamiętałem, to wstęp jest bezpłatny, także nie zatrzymywaliśmy się przy pawilonie z napisem "KASA", bynajmniej nikt nas nie gonił ;). Kasa jest chyba dla płatnego parkingu.

brama wejściowa

mauzoleum

krematorium

szubienica

kamieniołom

Powrót tą samą trasą, tylko że bardziej pod wiatr ;)