Park Krajobrazowy Chełmy

Biały Górzec

Sobota, 21 stycznia 2012 | dodano:22.01.2012Kategoria Park Krajobrazowy Chełmy
Km:50.54Km teren:15.00 Czas:02:59km/h:16.94
Razem w Łukaszem wyskoczyliśmy zobaczyć czy coś się zmieniło na tej nowo budowanej drodze na Górzcu. Cel był taki aby podjechać asfaltem, a następnie zjechać budowaną drogą i zobaczyć gdzie i z czym się łączy.
Nie zmieniło się nic, nadal wysypana jest tylko grubą warstwą kamieni, zjazd w okolice zielonego szlaku (z Męcinki na Górzec), ale droga nie skręca do Męcinki, lecz prowadzi bardziej w kierunku Chełmca, po czym w pewnym momencie się kończy.
Także więcej będzie wiadomo dopiero wiosną.
Spodziewałem się że na Górzcu może być trochę biało, ale że będzie aż tak fajnie, to się nie spodziewałem :D

Jeden z celów noworocznych wykonany - jazda po śniegu :D

Sichów - Męcinka, niebieskis szlak

Piątek, 28 października 2011 | dodano:30.10.2011Kategoria Park Krajobrazowy Chełmy
Km:47.92Km teren:9.00 Czas:02:38km/h:18.20
Ogólnie nie polecam, jest kilka przyjemnych fragmentów, ale zdecydowanie więcej tych nieprzyjemnych...

Ognisko

Niedziela, 23 października 2011 | dodano:30.10.2011Kategoria Park Krajobrazowy Chełmy
Km:40.18Km teren:0.00 Czas:02:00km/h:20.09

Górzec

Czwartek, 26 maja 2011 | dodano:26.05.2011Kategoria Park Krajobrazowy Chełmy
Km:45.09Km teren:0.00 Czas:km/h:

Piękne ruiny Zamku Świny

Niedziela, 1 maja 2011 | dodano:01.05.2011Kategoria Park Krajobrazowy Chełmy, Zamki
Km:120.00Km teren:40.00 Czas:km/h:
Tytuł nieco mylący, ponieważ ruiny Zamku Świny nie były z założenia celem naszej wycieczki, ale zdecydowanie okazały się najciekawszym miejscem na trasie.

Celem naszego dzisiejdzego wypadu był czerwony szlak, który przebiega przez Park Krajobrazowy Chełmy, pomiędzy Bolkowem a Złotoryją i w tym właśnie kierunku postanowiliśmy go przejechać.
Trasę wybraliśmy w piątek, ponieważ jednak mieliśmy jechać w trójkę, rozważaliśmy skrócenie trasy. Ostatecznie pojechałem tylko ja z Łukaszem i przejechaliśmy cały zaplanowany dystans :)

Od kilku dni słyszałem od kilku osób że pogoda w niedzielę ma być niesprzyjająca jeździe na rowerze ;), jednak ostatnie prognozy się zmieniły i rzeczywiście dzień był bardzo ładny.

w drodze do Bolkowa

Z Legnicy pojechaliśmy trasą przez Warmątowice Sienkiewiczowska, kierując się na Stary Jawor, a później już główną drogą do Bolkowa.

Zamek Bolków

Na sam zamek postanowiliśmy nie wchodzić, ja byłem tam rok temu i nie jest to jeden z moich ulubionych zamków (choć widok z wieży jest miły dla oka, a jedna z armat bardzo mi się spodobała).

Teraz pozostało nam odnalezienie dworca PKS, na którym zaczyna się czerwony szlak. Okazał się nim nieco większy przystanek autobusowy, który mijaliśmy wcześniej już dwa razy ;).

Szlak wkrótce odbił w teren i rozpoczeliśmy podjazd do ruin Zamku Świny.

Zamek Świny

Na ruinach Zamku Świny, podobnie jak Łukasz nigdy nie byłem, także pewni naszej decyzji ruszyliśmy do środka.
Według mojej wiedzy zamek znajduje się obecnie w rękach prywatnych i zamiast częstego widoku znudzonej pani za szybą kasy biletowej, przywitał nas uprzejmy pan klucznik przed wejściem (bilety są tańsze niż na Zamek Bolków).
Wspomniał też o innym rowerzyście z Legnicy, który przy zjeździe z zamku zaliczył nieciekawą wywrotkę i jego szczęka nieźle oberwała :/ . Także przy zjeździe kierując się czerwonym szlakiem, radzę mocno zwolnić, bo faktycznie jest tam nieprzyjamny zakręt.

ruiny Zamku Świny

Jest jednym z najstarszych na Szlaku Zamków Piastowskich. Swoje znaczenie stracił na rzecz wybudowanego nieopodal Zamku Bolków.

wciąż widoczne dekoracje

widok na ruiny

najładniejsza według mnie ściana

i jeszcze jeden widok na ruiny

Generalnie jeśli ktoś wybiera się na Zamek Bolków, to ruiny Zamku Świny również warto zobaczyć. A jeśli starczy czasu tylko na jeden, to ja polecałbym ruiny Zamku Świny, które wylądowały na liście moich ulubonych zamków :).

Dalej ruszyliśmy czerwonym szlakiem i tutaj niestety trzeba powiedzieć że ta część szlaku której wcześniej nie znaliśmy (od Bolkowa do Myśliborza) jest w wielu miejscach źle oznaczona, a raczej po prostu nie oznaczona i zaczyna się zgadywanie i kilka razy musimy się cofać.

wieża widokowa na szlaku

widok z wieży widokowej

Praktycznie aż do Stanisławowa czerwony szlak biegnie głównie przez lasy, stąd krajobraz nie ulega specjalnej zmianie i z czego zdałem sobie sprawę już niedaleko Złotoryji, nie zrobiłem żadnego zdjęcia leśnej części szlaku =).

stary piec hutniczy niedaleko Złotoryji

Szczęśliwi, choć zmęczeni dojechaliśmy do Złotoryji i stamtąd już główną szosą do Legnicy. Wypad zaliczalmy jako bardzo udany :).

ciekawostka #1:
Po raz drugi w tym samym miejscu spotkaliśmy pokaźnie stado sarn. Gdy tylko usłyszeliśmy dochodzące z przodu odgłosy zatrzymaliśmy się, w obawie przed staranowaniem i faktycznie stado przebiegło w niewielkiej odległości przez nami :).
Może jestem zbyt przezorny, ale dokładnego miejsca nie podam ;).

tylko tyle udało mi się wyciągnąć ze zdjęcia, stary kompakt przy biegu sarn szalał i zupełnie tracił ostrość - nie wyszło żadne zdjęcie

ciekawostka #2:
Co wypiłem i zjadłem w czasie wypadu:
- 2x Powerade
- 1x Gatorade
- 1x Coca Cola w puszce
- 1x Pepsi w puszcze
- 2 x paczki żelek 100g
- 4 x batony "wafelki"
- 1 x Mars (trzymanie go w kieszeni przez 20 minut było złym pomysłem :P)